Te intrebi ce trebuie sa faci pentru a ajunge cu website-ul tau in rezultate de cautari cat mai bune? Vrei sa ajungi pe prima pagina si poate in primele 3 rezultate? Ei bine, afla ca nu esti singurul.

Optimizarea website-ului pentru motoarele de cautare este unul din subiectele pe care le discut cu potentialii si actualii clienti. Fiecare isi doreste sa obtina o pozitie cat mai de top si cauta cele mai eficiente modalitati pentru a face acest lucru.

O pozitie cat mai buna in rezultatele de cautari nu creste doar sansele de conversie a utilizatorilor in clienti, ci te ajuta sa iti construiesti o imagine de incredere in fata lor.

Ce este de facut pentru a ajunge in aceste pozitii?

Nu exista o reteta magica pentru optimizarea website-ului, dar exista 2 factori care iti pot influenta intr-un mod major pozitia ta in rezultatele Google.

Cei 2 factori SEO consta in:

  1. Link-uri
  2. Continutul website-ului

Link-urile

Link-urile au ramas unul din cei mai importanti factori SEO. Acestea te ajuta in optimizarea website-ului tau si cresc sansele ca acesta sa ajunga nu doar pe prima pagina in rezultatele de cautari, dar si in pozitii de top.

Ceea ce este esential (pentru tine si pentru Google) este calitatea link-urilor. Calitatea lor este determinata de mai multi factori precum website-urile de pe care vin, autoritatea in ‘ochiii’ Google, cat de relevant si calitativ este continutul de pe acea pagina pentru utilizatori, cuvintele cheie pe care sunt amplasate link-urile. Fiecare metrica are rolul ei de care e recomandat sa tii cont.

Continutul website-ului

Continutul website-ului tau are nevoie de doua atribute: calitativ si relevant (domeniului tau si cautarii utilizatorilor).

Gandeste-te la textul primei pagini, la descrierea afacerii tale si misiunea ei, subiectele discutate pe blog. Toate acestea sunt luate in calcul de Google in momentul in care selecteaza ce rezultate va afisa in fata utilizatorilor.

Cuvintele cheie sunt esentiale pentru continutul tau. Nu doar ca te ajuta sa fii vazut relevant de Google, dar si contureaza in ce directii iti vei construi textele si pe ce elemente te vei concentra.

Daca primii doi factori erau mai degraba interni (tu esti cel care ii controleaza), exista un al treilea factor extern de care vrei sa tii cont. Pe langa link-uri si continut, RankBrain este al treilea cel mai important factor in procesul de afisare al rezultatelor in Google.

RankBrain

RankBrain se refera la sistemul de inteligenta folosit de Google pentru a afisa cele mai bune relevante utilizatorilor in urma cautarilor lor. Intelege ce intentii au utilizatorii cand ei cauta ceva si le afiseaza rezultalele relevante lor.

Aceasta este o explicatie destul de simplificata, sistemul RankBrain fiind mult mai complex. Scopul lui principal este sa ofere o experienta placuta utilizatorilor si sa le afiseze cele mai bune rezultate.

Ce trebuie tu sa retii este ca Google iti analizeaza website-ul intr-un mod amanuntit. Un continut calitativ, cu cuvinte cheie si care raspunde nevoilor utilizatorilor te ajuta sa ajungi cu website-ul tau in pozitiile dorite.

2 Factori SEO La Care Vrei Sa Acorzi Atentie