În prezent, mediul online şi social media au devenit două elemente importante în marketing. O prezenţă activă în mediul online poate aduce afacerilor mici adevărate beneficii.
Crearea unui brand puternic şi descoperirea de noi clienţi sunt doar două exemple.

Şi totuşi, acest proces poate fi unul dificil. Există anumiţi paşi şi anumite etape care urmate te ajută în atingerea obiectivelor propuse.
Afacerile se confruntă deseori cu probleme legate de lipsa unor rezultate, fără a înţelege exact care este cauza acestora.

De aceea, înainte de a porni o strategie de digital marketing, este important să înţelegem de ce anume are nevoie o afacere mică în ceea ce priveşte social media, la ce ar trebui să se gândească înainte de a implementa strategia şi despre cele mai întâlnite greşeli pe care oamenii le fac când vine vorba de postările din social media.

Care sunt top 3 trenduri în digital marketing în momentul actual? Cum se vor schimba acestea în următorii 5 ani şi care vor fi transformările majore?

În primul rând, mă gândesc la interacţiunea socială care se realizează la un nivel mult mai personal acum decât cu câţiva ani în urmă.
Se pune mult accent pe crearea unei comunicări între brandurile prezente pe social media şi fanii lor.

Al doilea trend este modul în care noi utilizatorii avem parte de o experienţă mai personalizată şi evolutivă.
Oamenii de marketing au înţeles că fiecare utilizator este diferit, are nevoi şi dorinţe speciale, şi au încercat să se adapteze la acestea.

Cel din urmă la care mă gândesc poate fi exprimat simplu în experienţa video. Clipurile şi filmuletele scurte au devenit foarte populare pe social media şi atrag cea mai mare atenţie.

În ceea ce priveşte schimbările care vor avea loc în următorii ani în digital marketing, consider că realitatea augmentată şi VR (virtual reality) vor transfomă felul în care experimentăm social media.

De unde ar trebui micile afaceri să înceapă în momentul în care decid că vor să îşi dezvolte o strategie în digital marketing? Există anumiţi paşi recomandaţi să îi urmeze?

Categoric, există o structura relativ simplă pe care micile afaceri ar trebui să o urmeze. Începem cu definirea audienţei.
Înainte să postăm orice pe social media, definim cui ne adresăm, ce interese au aceşti oameni, ce subiecte le plac şi le atrag atenţia şi sunt relevante brandului respectiv.
Odată ce înţelegem aceste detalii, putem trece la pasul următor.

Al doilea pas presupune crearea şi distribuirea de conţinut interactiv. Acest lucru implică multă creativitate, o comunicare eficientă şi multe experimente.
Încercând noi versiuni de conţinut şi diferite imagini ajungem să înţelegem ce este pe placul audienţei şi ce ne aduce rezultatele dorite.

Pasul nr. 3 se referă la distribuirea de poveşti reale legate de compania ta.
De exemplu, cum serviciul sau produsul tău a făcut un client fericit şi l-a ajutat să îşi atingă obiectivele.
Oamenilor le place să afle lucrurile interesante ce ţin de business şi caută modele cu care simt că se identifica. Acest lucru le oferă încredere şi o apropiere faţă de brand.

Şi nu în ultimul rând, trebuie să ne uităm la rezultatele postărilor noastre din social media. Numărul de aprecieri, comentariile, de câte ori a fost distribuită, cine a interacţionat mai mult cu postarea. Toate acestea sunt informaţii cheie care ne ajută să înţelegem ce preferă publicul ţintă şi determină dacă postarea noastră a avut succes.

Care sunt cele mai des întâlnite greşeli pe care micile afaceri le fac atunci când vine vorba de digital marketing?

De-a lungul timpului, am observat câteva tendinţe în ceea ce priveşte activitatea afacerilor pe reţelele sociale.
Paginile lor ajung să nu mai fie actualizate. Nu există o consecvenţă sau periodicitate în postări.

Un alt motiv pentru care paginile ajung să nu mai fie actualizate este pentru că nu aduc rezultate imediate.
Este greu să vezi rezultate vizibile după o lună-două de postări. Este nevoie de timp şi continuă activitate.

A două mare greşeală este legată de audienţă. Revin la planul menţionat anterior. Audienţa este punctul cheie într-un plan de digital marketing.
Dacă nu ştim cui ne adresăm, conţinutul postării este fie prea general şi îi va lipsi elementul care să îl oprească din navigare.

Comunicarea ineficientă cu fanii este des întâlnită. Deşi avem o comunitate consistentă de fani, nu ştim cum să vorbim ‘pe limba lor’ şi asta pentru că nu le cunoaştem sau nu le înţelegem interesele, obiceiurile şi curiozităţile lor.

Pentru poziţia de social media manager, care sunt principalele responsabilităţi?

Muncă de social media manager se împarte în două categorii: partea de strategie şi cea de implemetare (a strategiei).

Primul pas presupune gândirea şi punerea pe picioare a unei strategii. Aici intră determinarea publicului ţintă, frecvenţa postărilor, tipul postărilor (text, imagine, video), documentarea în ceea ce priveşte temele de actualitate din domeniul respectiv, analizarea competiţiei şi a strategiilor care deja au fost testate şi au funcţionat.

Toate aceste elemente sunt împachetate frumos într-un ‘ambalaj’ captivant şi interactiv pentru audienţa dorită.

Care sunt top 3 cele mai valoroase abilităţi de care ai nevoie în digital marketing?

Probabil este un răspuns des întâlnit, dar creativitatea este una din abilităţile de bază în digital marketing.
Ştim foarte bine că social media este o zonă foarte competitivă şi de aceea, este crucial să fim creativi, să venim cu lucruri noi sau să privim lucrurile dintr-o perspectivă diferită.

Abilităţile comunicaţionale excelente sunt un alt must-have. Poveştile şi informaţiile din postări trebuie comunicate eficient şi pe înţelesul audienţei noastre.

A treia abilitate se referă la capacitatea de a face research şi o analiză consistentă a audienţei, a unui subiect sau a rezultatelor obţinute în urmă unei postări sau campanii.

Social media a devenit un domeniu competitiv. Care sunt elementele care alcătuiesc o postare de succes şi care iese în evidenţă?

Mesajul postării trebuie să rezoneze cu utilizatorul. Fie se apropie de un interes personal, fie reuşeşte să îi capteze atenţia.
De asemenea, postarea trebuie să fie interactivă, să determine o anumită acţiune din partea utilizatorului.
Folosirea unui call-to-action la finalul acesteia precum:

Distribuie prietenilor tăi sau Tag prietenului căruia i-ar plăcea aşa ceva pot schimba total tonul unei postări.

Partea vizuală este cireaşa de pe tort. Imaginea sau clipul video se recomandă să fie de înaltă calitate, pentru a oferi utilizatorului o experienţă plăcută.

Care sunt cele mai utile instrumente de digital marketing în prezent şi care pot ajuta micile afaceri să îşi atingă obiectivele?

Voi împărţi instrumente în două categorii: cele pentru research şi instrumente vizuale.
Instrumentele de research le folosesc pentru a afla informaţii despre subiectul pe care îl discut, despre audienţă şi competiţie.
Google Search e unul din cei mai buni prieteni în astfel de cazuri, urmat de Facebook Audience Insights.

Pe partea de visual, folosesc în principal Adobe Photoshop şi Adobe Spark. În momentul în care trebuie să editez o imagine, ele sunt cele pe care mă pot baza liniştit.

Discută cu un expert în social media despre planul tău

Constantin Gaspar este fondatorul agenţiei de marketing KingEditor şi are peste 12 ani experienţă în mediul online.

Contact

Email
contact@kingeditor.com

Telefon
0743 218 229