Dacă ai ajuns până aici, trebuie să îţi mărturisesc o experienţă din agenţie. Succesul unui client a rezultat, total neaşteptat, la întreruperea unei colaborări (o circumstanţă plăcută, vei vedea mai departe).
Este vorba despre un business nou de afară, din domeniul telecomunicaţiilor (o parte din clienţii noştri sunt din afară).
Am început colaborarea imediat după ce ei au avut primul client al lor. Erau o echipa mică şi ambiţioasă. Rolul nostru a fost să ne asigurăm că vor atrage noi clienţi prin intermediul Facebook.
După câteva discuţii iniţiale, am început muncă propriu-zisă. Ne-am documentat să înţelegem bine industria, cine este clientul lor ideal şi care sunt obiectivele lor de business pe termen scurt. A fost simplu, în acel moment, obiectivul era de noi clienţi.
Începând activitatea noastră, rezultatele nu au întârziat să apară. Câteva dintre postările noastre au fost plătite (”BOOST POST” feature) să ajungă în faţă mai multor utilizatori în Facebook.
Postările au primit distribuiri şi like-uri, iar imediat pe urmă am început să vedem un declin în comunicarea cu clientul nostru.
Planul de marketing includea şi un e-book pe care îl vom crea şi distribui gratuit, însă nu am ajuns atât de departe..
Într-o discuţie cu clientul, câteva lucruri aveau să se clarifice. Succesul în marketing (aducerea a noi clienţi) i-au creat colaboratorului nostru probleme de infrastructură de IT şi greutăţi în a-i servi.
Dacă la începutul colaborării scopul a fost de a atrage noi clienţi, acesta s-a schimbat la scurt timp.
Obiectivele s-au schimbat înspre a oferi experienţă aşteptată clienţilor existenţi fără nevoia de noi alţii.
Chiar şi astăzi, pagină este neactualizată, probabil, din acelaşi motiv..
Acum mă întreb, care este obiectivul tău în social media?