Ideea din spatele articolului a venit in urma unei discutii cu un potential client.

Este o situatie des intalnita si des ignorata de multi antreprenori. Fiecare decizie pe care o luam are un cost de oportunitate atasat.

De exemplu, ca dealer auto, poti alege sa vinzi doar masini de lux sau doar masini de familie. Daca vinzi masini de lux si faci 100,000 EURO profit pe an, pierzi oportunitatea de a vinde familistilor, odata cu trendul cresterii natalitatii (si implicit, oportunitatea de a castiga 150,000 EURO profit din aceasta industrie). Este doar un exemplu ipotetic, dar foarte realist aplicat pe oportunitatile specifice ale fiecaruia dintre noi.

Revenind la lucruri specifice de marketing&business.. Tu cum iti distribui bugetul de marketing, energia, si spre care servicii?

SEO – Daca faci, unde acorzi atentie si in ce masura?

  • Analiza oportunitati cuvinte cheie
  • Scrierea & optimizarea continutului paginilor de pe site
  • Construirea de backlink-uri
  • Cresterea conversiilor pe site

Sfat: Daca discuti cu un specialist SEO si iti vorbeste altceva decat cele de mai sus, fii sceptic! (mai ales cand auzi expresia “Facem meta-descrieri”..)

Facebook Marketing – Cui, care este obiectivul?

Majoritatea antreprenorilor vor (sau au nevoie de) ROI (return of investment) imediat (la 1 leu in publicitate, x lei in vanzari). Facebook poate fi canalul ideal, dar este produsul/serviciul tau potrivit pentru el?

Daca esti in nisa fashion, sigur, ideal. Dar ce faci daca vinzi solutii de deratizare? Mai este Facebook OK pentru serviciul tau?
Raspunsul este: poate. Modul in care faci marketing pe Facebook si asteptarile pe care le ai iti pot spune daca este o decizie buna sau nu.

Acest punct introduce..

Google AdWords

Ok, am trecut peste Facebook. Am decis daca merita sau nu. Acum, ce facem cand vine vorba de Google AdWords? Care sunt asteptarile aici si care este costul de oportunitate?

Daca facem AdWords, avem rezultate imediate cat timp platim activ pentru fiecare utilizator. Am oprit bugetul de AdWords, oprim si rezultatele.

Dar, este oare fiecare cautare identica? Sau este ideal ca sa restrictionam dupa 1) Varsta si 2) Sex,  fiindca stim ca bugetul este strans si trecem printr-o perioada mai grea?

Sa mai vorbim despre impactul pe care il are o cautare de pe un dispozitiv “Desktop” sau un dispozitiv “Mobil”? Nu, nu fiecare utilizator pentru care platim are aceeasi valoare..

Facem un rezumat. Suntem inconjurati de tactici

“Facem SEO“, “administram campanii de AdWords“, etc etc. Dar toate acestea sunt tactici. Fara un obiectiv clar, nu poti face diferenta intre cand este bine sa faci SEO si cand sa faci AdWords. Sau cand si care este bugetul optim pentru Facebook Ads (obiectiv “Engagement” VS. “Traffic” – care e mai bun?)

Fiecare decizie are un cost de oportunitate asociat. Daca alegi sa faci SEO, intreaba-te ce faci daca nu ai buget activ in AdWords.

Cand alegi un consultant in marketing cu o oferta de nerefuzat de 50 de EURO pe luna pentru “SEO”, care este costul in a nu lucra cu o echipa care iti oferteaza 250 de EURO?

M-as bucura sa aud parerile tale in comentarii mai jos!

Costul De Oportunitate In Marketing&Business