Inainte sa iti vorbesc de ce probabil website-ul tau nu aduce vanzari si nici clienti, vreau sa iti spun ca ma incanta subiectul!!

Ma incanta sa scriu pe acest subiect fiindca majoritatea celor care interactioneaza cu noi au o dominanta orientare inspre generarea traficului pe website, ca fiind solutia pentru mai multe vanzari si clienti.

Cand initiem discutia cu un potetial client, adesea ea se refera direct la traficul pe site (din Google sau Facebook), si daca oferim acest serviciu. Imediat, discutia evolueaza inspre alte directii..

Scriu mai jos un ghid practic ca de maine, site-ul tau sa vanda mai mult si mai repede (aproape garantat!)

1. Teoria celor 400 de pixeli

Teoria celor 400 de pixeli spune asa: daca nu reusesti sa intelegi despre ce este vorba un site in primii 400 de pixeli (echivalentul accesarii unei pagini web fara sa dai scroll), pagina ta nu este foarte eficienta.

Testeaza acum site-ul tau. Acceseaza-l de laptop (nu da scroll!). Acceseaza-l de pe mobil.
Ce intelegi de la site-ul tau? Iti este clar ce ofera?

Fii obiectiv. Analizeaza-l prin ochii unui utilizator nou care nu are timp si nici rabdare sa dea scroll-uri inutile ca sa inteleaga despre ce este vorba.

Acum acceseaza www.studioking.ro , se simte vreo diferenta?

2. Spune clar ce actiune trebuie facuta pe pagina

Stiu ca pare banal, dar utilizatorul trebuie ghidat inspre actiunea pe care doresti ca el sa o faca (si totusi, adesea nu se intampla!)

Ce inseamna mai exact acest lucru? Daca avem un magazin online, sa fim siguri ca exista dominant vizual o actiune precum “Adauga in cos“, “Cumpara acum“, “Cere oferta” etc

Actiunea trebuie sa fie clara, sa se alinieze cu dorinta unui utilizator care navigheaza pagina, si sigur, pe cat posibil, influentata de prezenta unor elemente “de incredere”, precum:

  • “Livrare din stoc in maxim 24H”
  • “Garantie 24 de luni”
  • Transport GRATUIT la comenzi peste 200 de lei
  • Testimoniale prezente etc etc

Daca obiectivul este generarea de prospecti, fii sigur ca le oferi posibilitatea de a te contacta telefonic sau posibilitatea completarii unui formular de contact (iar butonul sa incurajeze – si sa complementeze – actiunea dorita: “Da, sunt interesat de servicii de marketing”, “Da, vreau sa aflu mai multe”, etc)

Ai avut grija sa verifici cele doua puncte? Perfect, am depasit faza critica. Putem trece la punctul 3.

3. Traficul pe site

Acum este important sa intelegem traficul. Cine sunt cei care ajung pe site? De unde vin ei? Care le sunt asteptarile?

Aici povestea continua cu si mai multe date relevante conversiei pe care o dorim precum: sursa traficului, ora la care ei acceseaza website-ul tau, varsta lor etc etc.

Daca intelegem sursa traficului si ca un utilizator venit din Google converteste diferit fata de un utilizator din Facebook, lupta este pe jumatate castigata.

Utilizatorii sunt la prima interactiune pe site sau au mai fost inainte?

4. Conversia finala (vanzare, completare formular etc)

Acum ca intelegem si sursa de trafic, ne apropiem de asteptarile unui vizitator. Mai departe, punem sub test:

  • pretul
  • testimoniale
  • descrierea tehnica a serviciului/a produsului
  • garantii oferite
  • livrare
  • perioada minima contractuala
  • etc etc

Punctul 4 este ceva care ideal, este constant modificat si optimizat sub forma de teste. Schimba treptat si controlat aceste detalii si monitorizeaza impactul lor. Ele te vor ajuta sa diferentiezi produsul sau serviciul oferit si sa iti ofere o mai buna rata de conversie a utilizatorilor de pe site.

Daca ai nevoie de ajutor in a creste vanzarile sau prospectii la produsele sau serviciile pe care le oferi, contacteaza-ne prin completarea campurilor de mai jos.

Ce Sa Faci Cand Ai Un Website Care Nu Aduce Vanzari