Acestea sunt datele in vanzari pe care le-am obtinut pentru unul din magazinele online pe care, in mod activ, le promovam si ne ocupam de partea de marketing.
Total vanzari Ianuarie: 4631 Lei
Total vanzari Aprilie: 34939 Lei
Activitatea noastra a (re)inceput undeva la inceputul lui Februarie.
Odata cu dezamortirea dupa iarna, am initiat un plan de crestere masiva a vanzarilor pe magazin. De la luna la luna, totalul vanzarilor a fost aproape dublul lunii anterioare.
Ce a determinat aceasta crestere masiva in doar 90 de zile?
1. Redefinirea audientei principale
Am redefinit si decis cine sunt clientii nostri principali. Magazinul fiind in declin si finantarea lui o problema majora, a fost nevoie sa readucem strategic atentia asupra celui mai important tipar de client. Decizia a fost luata in functie de concurenta si oportunitatea pe piata.
2. Eliminarea (reducerea) stocului de produse din afara preferintelor clientului principal
Decizia a venit intuitiv imediat dupa ce am decis punctul 1. Fiindca reinoirea stocului nu era posibila decat din vanzarile curente, pasul a fost sa eliminam produsele ce nu sunt adresate audientei principale.
Prin crearea de oferte si oferirea de cupoane, am eliminat o buna parte din stocul curent neadecvat clientului principal. Astfel, s-a reinvestit in cresterea stocului cu produse relevante audientei principale.
3. Email Marketing
Baza de date de emailuri care nu a fost folosita la maximul ei de potential, a venit in ajutorul nostru. Crearea unui newsletter si trimiterea sa o data pe saptamana a dus la cresterea vanzarilor in magazin, pastrand un cost de conversie redus.
4. Optimizarea paginilor de destinatie pe website
Cine s-ar fi gandit ca in 2018 mai sunt magazine online neoptimizate pentru navigarea de pe mobil.. ?
O simpla observatie ca magazinul nu avea activata varianta de site pentru mobil a adus instant o crestere de aproximativ 10% in vanzari, prin activarea lui.
A mai urmat o serie de micro-modificari precum: schimbarea culorii butonului de adaugare in cos, eliminarea unor iconite de social media ineficiente si adaugarea unor noi descrieri de produse pe alocuri. Toate contribuind la o crestere generala a conversiilor.
5. Cresterea bugetului de marketing
In momentul in care stiam ca vanzarile cresc si stiam care sunt produsele cerute de piata, cresterea bugetului de marketing a fost urmatorul pas. Si sigur, aduce rezultate.
Cum ai putea aplica acelasi plan si la magazinul tau online?
Incearca sa corelezi aceste solutii si la magazinul tau. Vezi daca reusesti sa identifici piesele lipsa si poti identifica acea strategie care iti aduce rezultate.
In momentul in care ai gasit o strategie efiecienta care iti aduce rezultate, amplifica momentul. Creste bugetul de marketing, creste impactul comunicarii tale.